125x125 Ads

GLOBAL MARCH TO JERUSALEM

Assalamualaikum,




Hai, kepada umat Islam sekalian.


Adakah kita tahu tanggungjawab kita terhadap Palestin?


Pasti ada orang menanyakan kenapa Palestin ? Sedangkan rakyat Malaysia ada jugak yang susah.


Adakah kita mampu berdiam diri dan membisu ?


Ayuh syabab syabab sekalian, masanya sudah tiba. Marilah kita berkongsi rasa berkongsi keprihatinan dan berkongsi susah senang terhadap saudara kita di Bumi Palestin. Kita pernah dengar kegagahan Salehuddin Al-Ayubi dalam mempertahankan hak umat Islam di Palestin.


Ingatlah, "Barangsiapa yang tidak mengambil berat tentang saudaranya sesama Islam, mereka bukan termasuk dalam kalangan kami." (Maksud Hadis)


Cuba bayangkan, kita lahir di sebuah negara, keluarga kita di sana, kebahagiaan kita di sana jugak. tiba tiba suatu hari ada orang asing datang dan menghalau kita daripada negara kita itu. Apakah kita rasa? adakah kita akan mampu mendiamkan diri? HAK kita pasti kita pertahankan. Samalah seperti Palestin. hari hari mereka dihujani peluru zionis LATNATULLAH, ratusan nyawa yang tidak berdosa terkorban saban hari, ruamh rumah mereka di bom, sekolah mereka di hancurkan, dan yang paling penting, Masjid AL-Aqsa diceroboh. Adakah kita mampu mendiamkan diri ? Sedarlah wahai sahabatku, mereka (rakyat Palestin) menunggu pertolongan daripada kita.





AYUH BANGKIT, usah bagai "lembu dicucuk hidung." sudah menjadi kewajipan kita untuk membantu saudara kita di Palestin. Walaupun kita tidak mampu berada di front liner, kita boleh menyalurkan bantuan dalam bentuk wang ringgit, tenaga, mahupun idea yang berkaitan dengan Palestin.


“Tidaklah berlaku Qiamat, sehingga kaum Muslimin memerangi kaum Yahudi sehingga kaum Yahudi itu bersembunyi di sebalik batu & pohon kayu; lalu batu & pohon kayu itu berkata : “Hai org Islam! Ini, org Yahudi ada di belakang saya. Kemarilah! Dan bunuhlah dia!”, kecuali pohon Gharqad, kerana sesungguhnya pohon itu adalah drpd pohon Yahudi.“. InsyaAllah. Jom sama-sama menjaga agama Allah. Selamatkan Palestin, Bebaskan Al Aqsa. 
Minta sebarkan
 
 
 
Jazakallahu khairan




1 comments:

{ outbound malang } at: 15 Januari 2013 pada 1:37 PTG berkata...

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...

 

Copyright © 2010 • Berbual Sambal • Design by Dzignine