125x125 Ads

Page 2 : Botol dan Kisah Malam Pertama . 18sx .

Pak Mat seorang duda kematian isteri, ada anak nama Bedol yg lurus bendul.Tahap maksima kebendulannya. Pak Mat susah hati mengenangkan jika dia mati esok siapa nak tengok tengokkan si Bedol ni. Keputusan diambil untuk mengahwinkan si Bedol ni dengan seorang andalusia bernama Minah.

 

Pak Mat:'Bedol!bapak nak kawinkan kau dengan Minah! Setuju tak?'

Bedol:'Ikut suka bapak lah!.Saya ngikut saja',kata Bedol selamba walaupun dia tak tahu apa itu kawin.

Dipendekkan cerita maka berkahwin lah Bedol dengan Minah. Pak Mat pening memikirkan macammana nak ajar Bedol apa-apa yg perlu dibuat bila tidur dengan Minah sebab si Bedol ni lurus bendul.

Pada malam pertama sebelum masuk bilik Pak Mat bisik kat Bedol...
Pak Mat:'Bedol! Sebelum tidur kau bukak baju Minah!.

Bedol:'Baik pak!'

Besok pagi masa bersarapan Pak Mat tengok muka Minah masam je lalu sambil berbisik dia bertanya Bedol...

Pak Mat:'kau dah buat macammana yg bapak ajar?'

Bedol:'dah pak! Saya bukak baju dia'

Pak Mat:'Lepas tu kau buat apa?'

Bedol:'Saya tidur'

Pak Mat garu kepala...

Pak Mat:'malam ni lepas kau bukak baju Minah,kau selak kain kau ya!'

Bedol:'Baik pak'

Malam berlalu...beso k masa sarapan pak Mat tengok Minah masam mencuka..

Pak Mat:'Kau buat apa yg bapak ajar malam tadi Dol?'

Bedol:'Dah pak'

Pak Mat:'Kau buat macam mana?'

Bedol:'Lepas bukak baju Minah saya selak kain saya!

Pak Mat:'Lepas tu?'

Bedol:'Lepas tu saya tidur'

Pak Mat merungut-rungut krn kebendulan melampau si Bedol...

Pak Mat:'Bedol!Malam ni lepas kau bukak baju Minah dan selak kain engkau, kau masukkan anu engkau dalam anu Minah tau!!

Bedol:'Baik pak!'

Besok paginya Minah tak keluar sarapan sebagaimana biasa.Pak Mat tersenyum memikirkan tentang keberkesanan ajarannya kat Bedol.Tiba-tiba dia nampak Minah dengan wajah yg lagi masam dr semalam.Dahla macam tu berjalan pun dihentaknya kaki kuat-kuat.

Pak Mat pandang Bedol...

Pak Mat:'kau dah buat macam bapak ajar malam tadi Dol?'

Bedol:'Dah pak!

Pak Mat:'kau buat macam mana?

Bedol:'Saya bukak baju Minah,saya selak kain saya dan masukkan anu saya ke dalam anu Minah'

Pak Mat:'Bagus! Lepas tu?'

Bedol: 'Lepas tu saya tidur'

Pak Mat betul-betul bengang dgn si Bedol..Takkan yg tu pun dia nak ajar jugak...baik dia aja
yg kawin dgn Minah...sehari an dia mundar-mandir mencari idea...last- last idea pun datang dan
dia pun bisikkan kat Bedol.....


Pak Mat:'Bedol!Bapak nak tolong engkau ni tapi bapak tak buleh le sebilik dengan engkau,bapak kat luar pintu je.Macam ni.lepas kau bukak baju Minah,lepas kau selak kain engkau dan lepas kau masukkan anu engkau dalam anu Minah kau tunggu bapak bunyikan botol,bunyi pertama kau sorong anu kau dan bunyi kedua kau tarik anu engkau..begitu lah seterusnya,faham? '


Bedol:'faham pak!janji bapak tolong Bedol ye!!'



Malam menjelang, Bedol dah ready menunggu bunyi botol,Pak Mat kat luar pintu, setelah pasti Bedol dah bersedia dia pun"TOING" ketukan pertama,Bedol pun sorong,"TOING" ketukan kedua Bedol pun tarik... begitu la kerja Pak Mat....dia terdengar rengekan dari Bedol dan Minah.dia berasa seronok kerana berjaya membuatkan Bedol bertindak sbg seorang suami sejati...Lasy- last dia terdengar Bedol menjerit... apa yang dijeritkan tu!!KUENG KUENG KUENG


Bedol:'Bapak! !Boleh lajukan ketuk botol tu tak?Apasal lembab sangat?
highlight :
Kisah nie hanya untuk hiburan saje..xde kena mgena ngan yg idop ataupun yg sudah kembali kepadaNya..
So, amik iktibar drpd kisah nie..
"HIDUP JANGAN TEGAK SANGAT YE......"


Nasihat Mr Noh kepada Kaum lelaki , "Jangan jadi macam bedol"





2 comments:

{ enyheartsdiamond } at: 12 Julai 2011 3:25 PG berkata...

hahahaaa! lawak lah :D

{ Noah Navas } at: 7 Ogos 2011 8:28 PG berkata...

thx yaw...
^^

 

Copyright © 2010 • Berbual Sambal • Design by Dzignine