125x125 Ads

Luahan Hati Dato` Dr Hasan Mohamed Ali mengenai DSAI

Assalamualaikum,



Hai sume. maybe entry aku yang lepas buatkan korang tak sedap nak membaca nye. tapi aku menulis berdasarkan research yang selama ni aku buat mengenai politik-politik Malaysia. Aku bukan la pro-Kerajaan semata-mata, tapi hanya Allah je tahu.





*Kenapa susah sangat terima hakikat*


Bukti da jelas bila Dato` Dr Hasan Ali, bekas bEXCO negeri Selangor yang memberi pandangan sendiri tentang DSAI. ni bukan la omong kosong. Beliau sendiri yang bercakap mengenainya. Lihat la petikan video yang diambil daripada youtube.




Betul kata beliau, bila DSAI jadi PM , peribadi DSAI yang tak sesuai untuk mentadbir negara kita. ni bukan sekadar cakap-cakap kosong, tapi beliau sendiri telah mengkaji tentang DSAI.


*Hanya jauhari yang mengenal manikam*


Adakah korang nak DSAI jadi PM kita ? siapa pun gembira bila dapat menawan Putrajaya, tapi dalam kegembiraan itu kalau air mata berderai kalau tengok agama islam ntah ke mana, bangsa Melayu ke mana, institusi raja ntah ke mana, PEKIKAN kemengan itu tak banyak maknanya.


"ALLAH yang merancang , dan kita merancang, perancangan ALLAH lah yang akan berjaya"


Kita akan berasa gembira bila pemerintahan negara kita mengangkat soal agama Islam ke darjat yang paling mulia dan tinggi.


Aminn.


Menulis bukan sekadar menulis, 
menulis berdasarkan fakta.
Sejarah mengajar kita untuk lebih baik daripada sebelumnya
Insyaallah

2 comments:

{ Za } at: 10 Januari 2012 4:38 PTG berkata...

hi hi hi..ini first komen za... :)
"jauhari tak mengenal manikam" hehehe...jatuh itu perlu...baru terasa ertinya bangun :D

{ Noah Navas } at: 11 Januari 2012 4:09 PTG berkata...

yela za..
hehe..
newy thx jengok ...
huhu

 

Copyright © 2010 • Berbual Sambal • Design by Dzignine